torsdag 21 juli 2011

Bara ovanliga människor använder Blackberry

RIM, eller Research in Motion som det lite flashigare utskrivna namnet lyder, kanske inte säger supermycket för medelsvensson. Förvisso inte något underligt - deras varumärke Blackberry har knappast gjort något avtryck för oss nordbor.

Nu verkar det emmelertid vara annat liv i luckan; förra året startade RIM upp ett kontor i Stockholm och under hösten lanserar man pekplattan ''Playbook'' samt mobilen ''Bold 9900''. Paul Lucier, RIM:s nordenchef, låter hälsa att ambitionerna är skyhöga - man tänker nämligen bli marknadsledande i Sverige. Ett högt mål, med tanke på att konkurrenterna (Ios och Android) inte direkt är några duvungar och att de flesta uppenbarligen förknippar Blackberry med viktiga amerikanska presidenter.
''– I Sverige känner man till varumärket, men oftast genom att man sett på tv att presidenten använder en eller nåt i den stilen. Vi måste tvätta bort den stämpeln och få människor att inse att Blackberrys är till för helt vanliga människor också, säger han.''


Källa: IDG

Blackberry.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar